Spring til indhold Spring til søgning på Forsvaret.dk Spring til højrebar

Hovedmenu

Menu

 
 
 

Svar på bekymringer

Indholdsområde

 
 
 

Svar på bekymringer 

Det fælles myndigheds-callcenter under Rigspolitiet tager mod opkald fra bekymrede borgere angående coronavirus/covid-19. Hjemmeværnet har  på Forsvarets vegne etableret og driver centret i Jonstruplejren.

18-03-2020 - kl. 17:12
Hotline center Jonstrup

Af Forsvarskommandoen. Foto Jacob Kongsmar.
 
Rådgivninger og svar på tvivlsspørgsmål i tusindvis summer fra de mere end 100 arbejdspladser i Jonstruplejren, bemandet af frivillige fra Beredskabsstyrelsen, Røde Kors og Hjemmeværnet.  Hvert opkald til den myndighedsfælles hotline på 70 20 02 33 sikrer, at endnu vigtigere og akutte opkald til alarm 112 ikke spærres.

Trine Bramsen i Jonstrup
Op til wekenden fik Jonstruplejren besøg af forsvarsminister Trine Bramsen.

Jonstruplejren er et af i alt fire centre i landet, der dækker behovet for oplysning og rådgivning. Onsdag havde 85.000 benyttet linjen.

Se video fra Jonstruplejren nedenfor.

Er du frivillig i Hjemmeværnet, reservist eller tidligere militært ansat? Så meld dig til jobbet som telefonoperatør i den myndighedsfælles hotline, hvor du skal svare på spørgsmål fra medborgere, der ringer. Du kommer til at indgå i vagterne og møder hver dag fysisk ind i Jonstruplejren. Læs mere her. 

Travlhed i Jonstrup